Hudební nauka


Interní stanovy pro přezkoušení z kolektivních předmětů

 Školní rok  2023/2024


Pondělí  15.10 - 15.55  2. - 3. ročník   Hudební nauka  - V Kaštanech 103, Králův Dvůr
 
Úterý  15.10 - 15.55    1. - 2.ročník    Hudební nauka - ZŠ Jungmannova Králův Dvůr (2.patro uč. - výtvarné výchovy)
          16.00 -  16.45   3. -5. ročník    Hudební nauka
----------------------------------------------------------------------
 
Úterý 15.00 – 15.45  1.+2.ročník    Hudební nauka  - V Kaštanech 103, Králův Dvůr

         15.50  -16.35   2 .- 5.ročník     Hudební nauka 

Úterý   17. 00 – 17.45   1. – 2.r.   Distanční  Hudební nauka

Středa 15.30 – 17.00                   Hudební nauka sudé týdny – konzultace 1.-5. ročník -  V Kaštanech 103........

Středa  17.10 - 17.55   1. - 3.ročník   Hudební nauka

Středa  17.15  – 18.00   3. – 5.r.   Distanční  Hudební nauka 
  
Pátek - 14.30 – 15.15                  Přípravné studium (PHV) 
 

Hudební nauky - místa poskytovaného vzdělávání:
 
Pondělí -  14.00 - 14.45   - ZŠ Tetín                                                                            
Úterý -    13.20 - 14.05   -ZŠ Loděnice 
Čtvrtek - 12.45 - 13.30  - ZŠ Nižbor  
Středa - 14.45 - 15.30   - ZŠ Hýskov
Čtvrtek -14.45 - 15.30   - ZŠ Hostomice
Pondělí -  13.00 - 13.45  - ZŠ Hudlice                          
Pondělí - 14.45 - 15.30    - ZŠ Liteň (Kolektivní interpretace)
Středa - 14.45  - 15.30    - ZŠ Liteň
Čtvrtek - 15.35 - 16.20  - ZŠ Komárov
Úterý   -  14.30 - 15.15  - ZŠ Vysoký Újezd
Pondělí - 14.00 - 14.45  - ZŠ Broumy


U všech žáků, kteří nesplní povinnou docházku do kolektivních předmětů (stanovenou 50 %), dojde k čtvrtletnímu přezkoušení během školního roku.

Hudební nauka

Termíny přezkoušení z hudební nauky: úterky 7.11,14.11.; 16.1., 23.1.;  16.4.,23.4.; 4.6.,11.6. vždy  v časech: 18.30 – 19.15 

Pracovní sešity pro daný ročník Hudební nauky dostanou žáci na začátku školního roku. Při přezkoušení dojde ke kontrole vypracovaných úkolů zadaných v níže uvedené tabulce.

 

 

 

Ročník

Čtvrtletí

pololetí

3. Čtvrtletí

Závěrečné

  1. 1.        

do str. 16

do str. 33

do str.47

do str. 70

  1. 2.        

do str. 16

do str. 27

do str. 45

do str. 61

  1. 3.        

do str. 11 a 26

do str. 24 a 28

do str. 50

do str. 61

  1. 4.        

do str. 16

do str. 36

do str. 51

do str. 75

  1. 5.        

do str. 23

do str. 36

do str. 51

do str.71

 

Žák, který se nedostaví, nebude klasifikován a nebude splňovat podmínky studia na SZUŠ

 

 




XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX








Interní stanovy pro přezkoušení z kolektivních předmětů

 Školní rok  2022/2023

U všech žáků, kteří nesplní povinnou docházku do kolektivních předmětů (stanovenou 50 %), dojde k čtvrtletnímu přezkoušení z hudební nauky a kolektivní interpretace.

Kolektivní interpretace a Hudební nauka

Termíny přezkoušení kolektivní interpretace: úterky 1.11, 8.11.; 17.1., 24.1.;  18.4.,25.4.; 6.6.,13.6. vždy  v časech:

17.30 – 18.15 – Kolektivní interpretace ; 18.15 -19.00 hod. – Hudební nauka

Noty jsou ke stažení na stránkách školy. Pracovní sešity pro daný ročník Hudební nauky dostanou žáci na začátku školního roku. Při přezkoušení dojde ke kontrole vypracovaných úkolů zadaných v níže uvedené tabulce.

 

 

Ročník

Čtvrtletí

pololetí

3. Čtvrtletí

Závěrečné

  1. 1.       

do str. 16

do str. 33

do str.47

do str. 70

  1. 2.       

do str. 16

do str. 27

do str. 45

do str. 61

  1. 3.       

do str. 11 a 26

do str. 24 a 28

do str. 50

do str. 61

  1. 4.       

do str. 16

do str. 36

do str. 51

do str. 75

  1. 5.       

do str. 23

do str. 36

do str. 51

do str.71

 Žák, který se nedostaví, nebude klasifikován a nebude splňovat podmínky studia na SZUŠ

 

 


 



Závěrečné testy - červen


test 1.ročník

test 2.ročník

test 3.ročník

test 4.ročník

test 5.ročník




Prezenční výuka od 24.května

Milí rodiče a žáci,
kteří nemáte možnost chodit do prezenční výuky, vyberte si zpětně nějaký pracovní úkol pro váš ročník a vypracované úkoly zašlete na tento mail: schola@tiscali.cz                                                                                                                     

Nabízíme také možnost konzultace v sídle školy po telefonické domluvě. 776 777 025.

Marta Tauberová

 


Distanční výuka od 17. do 21.května

 
1. ročník - Milé děti, podle mého výukového videa vypracujte str. 31 a 36 v sešitě. Dozvíte se, co to jsou půltóny a celé tóny. Seznámíte se s posuvkou u noty - napíšeme si křížek u noty. Protože je toto video trošku delší a náročnější, máte na splnění úkolu celých 14 dní. Pokud něčemu nebudeš rozumět, kontaktujte mě. Ofocený sešit mi pošli do mailu.
https://drive.google.com/file/d/11GVTupOiwWmsdeYDNARn6ksC0vxzwpvb/view?usp=sharing
 
2. ročník - Milé děti, podle mého výukového videa si doplňte str. 32 v sešitě - půltóny. Pokud něčemu nebudeš rozumět, podívej se prosím na video o půltónech pro 1. ročník. Určitě si látku z minulého roku připomeneš. Na str. 34 a 35 pracuj se mnou s intervalem sekunda a s písní Rostó, rostó. Nakonec je ve videu str.36 - stupnice F dur a béčka v předznamenání. Podle videa nemusíš pracovat najednou, můžeš si ho rozdělit podle stran, kde zrovna pracujeme. Protože je video delší - máš na vypracování 14 dní. Pokud budeš potřebovat poradit, napiš mi. Těším se na vaše maily.
https://drive.google.com/file/d/1rCjxfSM1Kvv6fvndfoVNHilVOJxnR2Pq/view?usp=sharing
 
3. ročník - Cvičení pro 3. ročník - Napiš deset intervalů -  můžeš si přepsat do sešitu, nemusíš tisknout. Sešit vyfoť a pošli mi na mail.
Pracovní list:
 
 
4. ročník - Napiš stupnici Des dur - nezapomeň na houslový klíč, předznamenání, označ půltóny, toniku, dominantu a subdominantu, zapiš akord. Na konci napiš dvě taktové čáry. Sešit vyfoť a pošli mi na mail.
 
 
5. ročník - v další kapitole z dějin hudby se budeme věnovat baroku. V sešitě na straně 20 - 23 máte článek o tomto hudebním období. Přečtěte si článek a podívejte se na tyto velmi povedená videa. První dvě se věnují Bachovi a poslední Vivaldimu. Vyberte si jednoho skladatele a napište o něm a baroku několik (5-8) vět. Pošlete mi zápis do mailu. Protože je to časově náročnější, máte na tento úkol 14 dní. Těším se na Vaše maily.
https://www.youtube.com/watch?v=UcIRFvrzJNw
https://www.youtube.com/watch?v=JhvyPBhBDN4
https://www.youtube.com/watch?v=Kx_EKdGNbtM




Distanční výuka od 10. do 14.května

1. ročník - Milé děti, podle mého výukového videa vypracujte str. 31 a 36 v sešitě. Dozvíte se, co to jsou půltóny a celé tóny. Seznámíte se s posuvkou u noty - napíšeme si křížek u noty. Protože je toto video trošku delší a náročnější, máte na splnění úkolu celých 14 dní. Pokud něčemu nebudeš rozumět, kontaktujte mě. Ofocený sešit mi pošli do mailu.
https://drive.google.com/file/d/11GVTupOiwWmsdeYDNARn6ksC0vxzwpvb/view?usp=sharing
 
2. ročník - Milé děti, podle mého výukového videa si doplňte str. 32 v sešitě - půltóny. Pokud něčemu nebudeš rozumět, podívej se prosím na video o půltónech pro 1. ročník. Určitě si látku z minulého roku připomeneš. Na str. 34 a 35 pracuj se mnou s intervalem sekunda a s písní Rostó, rostó. Nakonec je ve videu str.36 - stupnice F dur a béčka v předznamenání. Podle videa nemusíš pracovat najednou, můžeš si ho rozdělit podle stran, kde zrovna pracujeme. Protože je video delší - máš na vypracování 14 dní. Pokud budeš potřebovat poradit, napiš mi. Těším se na vaše maily.
https://drive.google.com/file/d/1rCjxfSM1Kvv6fvndfoVNHilVOJxnR2Pq/view?usp=sharing
 
3. ročník - Milé děti, podle mého výukového videa si vypracujte str. 40 a 41 v sešitě - základní intervaly - čisté a velké. Těším se na Vaše maily.
https://drive.google.com/file/d/1JQfF44Vl7BiDamB4ds3ikLMQxyPtCF4o/view?usp=sharing
Pracovní list 3.r
 
4. ročník - Milé děti, podle mého výukového videa si se mnou vypracujte stranu 38. Vyplňte a pošlete mi na mail.
https://drive.google.com/file/d/1w5KrCIennaWY9wSo7QDpei7wXvfa0vTk/view?usp=sharing
 
5. ročník - v další kapitole z dějin hudby se budeme věnovat baroku. V sešitě na straně 20 - 23 máte článek o tomto hudebním období. Přečtěte si článek a podívejte se na tyto velmi povedená videa. První dvě se věnují Bachovi a poslední Vivaldimu. Vyberte si jednoho skladatele a napište o něm a baroku několik (5-8) vět. Pošlete mi zápis do mailu. Protože je to časově náročnější, máte na tento úkol 14 dní. Těším se na Vaše maily.
https://www.youtube.com/watch?v=UcIRFvrzJNw
https://www.youtube.com/watch?v=JhvyPBhBDN4

https://www.youtube.com/watch?v=Kx_EKdGNbtM

 

 

Distanční výuka od 3. do 7.května

 
1. ročník - Milé děti, dnes mám pro Vás pracovní list. V prvním cvičení vybarvěte modře mráčky s notami, ale pozor pouze ty, o kterých si myslíte, že jsou napsané správně. Ve druhém řádku napište jména not. Poznáte je všechny? A v posledním třetím cvičení vybarvěte balonky - noty v jednočárkované oktávě žlutě, noty ve dvoučárkované oktávě červeně a noty v malé oktávě (noty, které leží pod notou c1) vybarvěte modře. Těším se na Váš barevný pracovní list.
 
2. ročník - Milé děti, dnes mám pro Vás pracovní list. V prvním cvičení doplňte označení taktu. Poznáte jestli je takt 2/4, 3/4 nebo C (celý) 4/4? Ve druhém cvičení dopište správně noty podle označení taktu. Třetí cvičení - zahrajte si na paní učitelku a červenou tužkou zakroužkujte všechny špatně napsané noty. Poslední cvičení je na psaní trámců u osminových not. Dvojici not spoj trámcem. Pokud se nota h1 pojí s notou nižší - napište nožičky směrem nahoru. Pokud je ve dvojici s notou h1 nota vyšší - musíme psát nožičky dolů. Těším se na Vaše pracovní listy.
 
3. ročník - Milé děti, podívejte se na díl Dějepic o Antonínu Dvořákovi. V sešitě na straně 28 si můžete přečíst o tomto velikánovi naší i světové hudby. Napište mi, jestli jste hráli nějakou skladbu od A. Dvořáka a jak se Vám líbí Novosvětská (Largo), která zazněla i ve vesmíru.
https://decko.ceskatelevize.cz/video/e418234100101012
 
4. ročník - Milé děti, dnes mám pro Vás tři úkoly a Vy si dva z nich vyberte a splňte. Napište mi do mailu, které úkoly jste si vybraly a co Vás na nich zaujalo.
a) V sešitě na straně 44-45 si přečtěte o životě a díle Wolfganga Amadea Mozarta a napište mi, jaké skladby od Mozarta jste hráli na nástroj.
b) Zahrajte si únikovku - nejodvážnější z Vás si mohou zahrát únikovou hru o Mozartovi. Vaše bodové ohodnocení mi pošlete na email.
https://sites.google.com/view/mozartovaunikovka/domovsk%C3%A1-str%C3%A1nka
c) Podívejte se na pořad z produkce České televize - Sám v muzeu - díl o Mozartovi. Napište mi, co Vás nejvíc zaujalo a jak se Vám líbila Mozartova hudba.
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/11085434343-sam-v-muzeu/216543112040007-mozartuv-klavir/titulky
 
5. ročník - Milé děti, podle mého výukového videa si doplňte hlavní kvintakordy ve stupnici a splňte malý úkol. V sešitě na straně 42.
https://drive.google.com/file/d/1LomVuA_hfOLp6J0sdchXYuC8vxkG0nDx/view?usp=sharing
 
Doplňování stupnic dur s křížky - C dur (0), G dur (1), D dur (2), A dur (3), E dur (4), H dur (5), Fis dur (6), Cis dur (7)
Dur s béčky - C dur (0), F dur (1), B dur (2), Es dur (3), As dur (4), Des dur (5), Ges dur (6), Ces dur (7)
Moll s křížky - a moll (0), e moll (1), h moll (2), fis moll (3), cis moll (4), gis moll (5), dis moll (6), ais moll (7)

Moll s béčky - a moll (0), d moll (1), g moll (2), c moll (3), f moll (4), b moll (5), es moll (6), as moll (7)

Pracovní list 1.r.

Pracovní list 2.r.

Pracovní list 3.r.

Pracovní list 4.r.

Pracovní list 5.r.

 

 

Distanční výuka od 26. do 30.dubna

Milé děti, tento týden vypracujte pracovní testy, především se to týká žáků, kteří neposílají vypracované úkoly každý týden.

test 1.ročník

test 2.ročník

test 3.ročník

test 4.ročník

test 5.ročník

 

Distanční výuka od 19. do 23.dubna

1. ročník - Milé děti, zopakujte si noty s touto hrou.

https://wordwall.net/resource/14268047/test-hudebn%C3%AD-v%C3%BDchova

Ve druhé hře zkuste názvy nástrojů přiřadit k obrázku. Na konci klikněte na Submit answers a pošlete mi v mailu váš výsledek.

https://wordwall.net/resource/14105733/hudebn%C3%AD-v%C3%BDchova/poznej-hudebn%C3%AD-n%C3%A1stroje

 

2. ročník - Milé děti, zahrajte si hru na poznání hudebních nástrojů. Roztřiďte je do skupin na dechové, strunné a bicí.

https://wordwall.net/resource/12789187/hudebn%C3%AD-n%C3%A1stroje

Roztřídíte dobře noty s béčky a s křížky? 

https://wordwall.net/resource/13199933/noty-s-posuvkami-

 

3. ročník - Milé děti, zahrajte si hru na poznání hudebních nástrojů. Roztřiďte je do skupin na dechové, strunné a bicí.

https://wordwall.net/resource/12789187/hudebn%C3%AD-n%C3%A1stroje

Spoj noty s jejich názvy. 

https://wordwall.net/resource/13884156/ur%C4%8Di-spr%C3%A1vn%C4%9B-noty

 

4. ročník - Milé děti, poznejte hudební nástroje, přetáhněte obrázky nástrojů ke správným slovům. Po skončení klikněte na Submit Answer a pošlete mi snímek obrazovky nebo score a čas.

https://wordwall.net/resource/3194464/hudebn%C3%AD-n%C3%A1stroje

Zahrajte si hru Bouchni krtka - ale pozor, pouze toho, který má čistý interval. Napište mi, jaké jste měli skóre.

https://wordwall.net/resource/12869340/intervaly-v-hudb%C4%9B

 

5. ročník - Milé děti, zopakujte si skladatele v tomto hudebním kvízu.

https://wordwall.net/resource/9416510/hudebn%C3%AD-skladatel%C3%A9-kv%C3%ADz

Zahrajte si hru Bouchni krtka - ale pozor, pouze toho, který má čistý interval. Napište mi, jaké jste měli skóre.

https://wordwall.net/resource/12869340/intervaly-v-hudb%C4%9B

 

 

Distanční výuka od 6. do 16.dubna

Ahoj všichni, tentokrát jsem vám připravila prezentaci o tempu skladeb. Pozorně si prohlédněte prezentaci a poslechněte si všechny skladby. Do sešitu pak vyplňte pojmy, se kterými se v prezentaci seznámíte. Napište mi, která skladba se vám nejvíce líbila a jestli jste hráli nějakou skladbu s názvem tempového označení. V prezentaci je hodně odkazů k poslechovým skladbám, zašlete mi úkol do 16.4.
 
Milé děti, chybička se vloudila, ale nyní je možné si mou prezentaci stáhnout a celou si jí prohlédnout. Děkuji za pochopení. V.H.
 
1. ročník - Prezentace - https://drive.google.com/file/d/1N8xNh1t44UQx_BqLc08m_Lq0BZHYMZaw/view?usp=sharing
V sešitě na straně 33 spojte pojmy, které k sobě patří.
Pracovní list 1.r.
 
2. ročník - Prezentace - https://drive.google.com/file/d/1oVx8v2Eyg-dJz3HiPKbLSJ8Y3yXArBT0/view?usp=sharing
V sešitě se podívejte a přečtěte si stranu 32/ cv. 52. A na stránce 34/ cv. 58 doplňte označení tempa.
Pracovní list 2.r.
 
3. ročník -Prezentace - https://drive.google.com/file/d/1oVx8v2Eyg-dJz3HiPKbLSJ8Y3yXArBT0/view?usp=sharing
V sešitě na straně 39 si přečtěte cv. 62. Na straně 51/cv.84 -spojte pojmy, které k sobě patří.
Pracovní list 3.r.
 
4. ročník - Prezentace - https://drive.google.com/file/d/1PiUfE7U49z94__VbvOMlNWbUJrvOAU-e/view?usp=sharing
V sešitě na straně 13 si přečtěte pojmy a na straně 14 spojte pojmy, které k sobě patří.
Pracovní list 4.r.
 
5. ročník - Prezentace - https://drive.google.com/file/d/1PiUfE7U49z94__VbvOMlNWbUJrvOAU-e/view?usp=sharingV sešitě na straně 6 vyplňte pojmy.
Pracovní list 5.r.

 

 

Distanční výuka od 29.března do 2.dubna

Hudební nauka - Velikonoce
Ahoj všichni, tento týden budou Velikonoce. Protože pilně pracujete a posíláte mi maily, myslím, že si zasloužíte alespoň malé volno. Nezadávám žádný úkol z nauky, projděte se venku, dejte si nějakou velikonoční dobrotu, odpočiňte si od počítačů a příští týden se na Vás budu moc těšit. Hezké prázdniny, V.H.
 
 

Distanční výuka od 22. do 26. března

 
1.ročník - Ahoj děti, pojďte se mnou vypracovat stranu 32 ve vašem pracovním sešitě. Už se těším na vaše maily.
https://drive.google.com/file/d/1p_TaxK2FQPTSdJcs4y-YRusiiezRMQZY/view?usp=sharing
 
Pracovní list 1.r.
 
2. ročník - Ahoj děti, pojďte se mnou vypracovat stranu 30 a 31 v pracovním sešitě.
https://drive.google.com/file/d/1bH_DthsGilJK75JoLnzsObxQxKbwlI_u/view?usp=sharing
 
Pracovní list 2.r.
 
3. ročník - Ahoj děti, napište se mnou stupnici e moll. V pracovním sešitě na straně 18.
https://drive.google.com/file/d/1xRiaBY2wXI1mVBG3cPOohmOrGih5jSan/view?usp=sharing
 
Pracovní list 3.r.
 
4. a 5. ročník -  Milé děti, podívejte se na video ze zákulisí symfonického orchestru. V době pandemie členové orchestru hlavního města Prahy natočili videa o svých nástrojích. A nejen to, připravili i kvízy. Mám pro Vás dva úkoly - Podívejte se na video o Kustodech. Do mailu mi napište, jak se Vám video líbilo a co Vás nejvíce zaujalo. A také zkuste najít, co znamená zkratka v názvu - FOK.
https://www.youtube.com/watch?v=YPm2-S08ME4
 
Jako druhý úkol - Podívejte se na jakékoliv video o hudebních nástrojích, které si sami vyberete a vyplňte si kvíz. Do mailu mi napište, jaké video jste si vybrali, proč a co Vás nejvíce zaujalo. Tento úkol je časově náročnější, proto Vám nechávám čas na splnění do 26.3.
https://www.fok.cz/cs/orchestr-bez-podia-0
 

 

Distanční výuka od 15. do 19. března

1. ročník - Milé děti, tento týden se podívejte na video  a zahrajte si na tělo podle obrázků ve videu. Zaposlouchejte se do hudby P. I. Čajkovského. Do mailu mi napište, jak se Vám dařilo.
https://www.youtube.com/watch?v=-oU_S0HkScg
 
2. ročník - Milé děti, tento týden se podívejte na video a zahrajte si na tělo podle obrázků ve videu. Tleskejte, pleskejte na kolena, dupejte - podle obrázků a do rytmu. Zaposlouchejte se do hudby J. Offenbacha. Do mailu mi napište, jak se Vám dařilo.
https://www.youtube.com/watch?v=rPMvhRq55kY
 
3. ročník - Milé děti, tento týden se podívejte na video a zahrajte si rytmus na tělo. Zaposlouchejte se do hudby W. A. Mozarta. Do mailu mi napište, jak se Vám dařilo.
https://www.youtube.com/watch?v=cv3QoHrP1Qs
 
4. a 5. ročník -  Milé děti, podívejte se na video ze zákulisí symfonického orchestru. V době pandemie členové orchestru hlavního města Prahy natočili videa o svých nástrojích. A nejen to, připravili i kvízy. Mám pro Vás dva úkoly - Podívejte se na video o Kustodech. Do mailu mi napište, jak se Vám video líbilo a co Vás nejvíce zaujalo. A také zkuste najít, co znamená zkratka v názvu - FOK.
https://www.youtube.com/watch?v=YPm2-S08ME4
Jako druhý úkol - Podívejte se na jakékoliv video o hudebních nástrojích, které si sami vyberete a vyplňte si kvíz. Do mailu mi napište, jaké video jste si vybrali, proč a co Vás nejvíce zaujalo. Tento úkol je časově náročnější, proto Vám nechávám čas na splnění do 26.3.
https://www.fok.cz/cs/orchestr-bez-podia-0
 
 

Distanční výuka od 8. do 12. března

1. ročník - Milé děti, podle mého videa vyplňte se mnou str. 24 v pracovním sešitě.
 
https://drive.google.com/file/d/1hkWvlnFERGhciupM0H4kJ3gu0s2QiVL9/view?usp=sharing
 
2. ročník - Milé děti, podle mého videa vyplňte str. 28 a 29 v pracovním sešitě.
 
https://drive.google.com/file/d/1x3t0oWKJjiNVHB2ZQToDKnkBnDguq7aI/view?usp=sharing
 
3. ročník - Milé děti, podle mého videa se naučíme mollové stupnice a vypracujeme stranu 14 a 16/ cv. 31 v pracovním sešitě.
 
https://drive.google.com/file/d/18kfCeuwiidK6g-gYHKEjSaPHYTNLR2pR/view?usp=sharing
 
4. ročník - Milé děti, podle mého videa si dopište stupnici fis moll ze strany 18 v pracovním sešitě.
 
https://drive.google.com/file/d/1rKn6fb9Bqi74sttw2nviGS181Ia95f2s/view?usp=sharing
 
5. ročník - Milé děti, přečtěte si stranu 12 v pracovním sešitě. V odkazech najdete odpověď na  otázky. Uvidíte středověkou notaci a pak budete rádi za notaci dnešní ;-)
 
https://archiv.radio.cz/cz/static/strucne-dejiny-hudby/stredovek
https://cs.wikipedia.org/wiki/Guido_z_Arezza
 
A co by to byla hudební nauka bez hudebních ukázek:
 
https://www.youtube.com/watch?v=JsOy_MP8TAk

https://www.youtube.com/watch?v=0G2j5qktpE4&list=PLjZLyioqJjMqH0q4ilyXmtP4jqVXWlXiN&index=2

 

Distanční výuka od 1. do 5. března

1. ročník - Milé děti, tento týden si zopakujeme noty netradičně, podle obrázku. Do bublinek napište názvy not. Obrázek si můžete vybarvit.
Pracovní list 1.r.
 
2. ročník - Milé děti, tento týden si zopakujeme noty netradičně, podle obrázku. Do bublinek napište názvy not. Obrázek si můžete vybarvit.
Pracovní list 2.r.
 
3.ročník - Milé děti, tento týden si zopakujeme noty netradičně, podle obrázku. Do bublinek napište názvy not. Obrázek si můžete vybarvit.
Pracovní list 3.r.
 
4.ročník - Milé děti, tento týden si zopakujeme noty netradičně, podle obrázku. Do bublinek napište názvy not - první řádek v houslovém klíči a zkuste i druhý řádek v basovém klíči. Kdo by nevěděl, neváhejte mě kontaktovat.
Pracovní list 4.r.
 
5. ročník - Milé děti, tento týden si zopakujeme noty netradičně, podle obrázku. Do bublinek napište názvy not. První řádek je v houslovém klíči a druhý v basovém klíči.
Pracovní list 5.r.

 

Distanční výuka od 22. do 26. února

1. ročník - Milé děti , vítám Vás po prázdninách a moc se těším na Vaše další maily. Dnes si vyplníme str. 23 a písničku Šel tudy, měl dudy.
https://drive.google.com/file/d/1QN2j4oR-RJ-pOj0MifkmkUiBCJ0z_vw2/view?usp=sharing
 
 2. ročník - Milé děti, vítám Vás po prázdninách a moc se těším na Vaše další úkoly. Tento týden jsem připravila video na pololetní opakování. Stranu 26 a 27 můžete vyplnit se mnou.
https://drive.google.com/file/d/1C4U7Rm0SuAnr_bm29PRUc9WUOoyoBlfi/view?usp=sharing
 
3. ročník - Milé děti, vítám Vás po prázdninách a moc se těším na Vaše další maily. Dnes si procvičíme intervaly. Doplňte názvy intervalů do pracovního listu ve cv. 33 a 34. Cv. 35 nemusíte dělat. Pracovní list si vytiskněte, není v pracovním sešitě.
 
4. ročník - Milé děti, vítám Vás po prázdninách a moc se těším na Vaše další maily. Přečtěte si stranu 22 a 23 - J. S. Bach a podívejte se na tuto skladbu. Znáte ji? Pro který nástroj je skladba určena? Hraje interpret pouze rukama? 
https://www.youtube.com/watch?v=Nnuq9PXbywA
Vyhledej na internetu jinou skladbu od J.S.Bacha a napiš její název.
 
5. ročník - Milé děti, vítám Vás po prázdninách a moc se těším na Vaše další maily. Dnes si procvičíme intervaly, ale nebudeme psát vrchní, ale spodní. Není to nic těžkého. Na straně 25 máme vytvořit spodní interval (velkou tercii) od tónu e1. Třetí tón od e1 směrem dolů bude c1. Ve druhém taktu je velká sexta od tónu a1 - odpočítáme si šest tónů směrem dolů - c1. Třetí takt - velká sekunda od tónu g1 je tón hned pod géčkem - to znamená f1. Podle vzoru si zkuste vypracovat další takty. Zkuste obě cvičení na stránce.
 
Pracovní list 1.r
 
Pracovní list 2.r. 
 
Pracovní list 3.r.
 
Pracovní list 4.r.
 
Pracovní list 5.r.
 
 

Distanční výuka od 8. do 12. února

1. ročník - Milé děti, dnes si zopakujte pomlky a vybarvěte obrázek podle pokynů. Obrázek mi pošlete na mail. K vybarvování si pusťte skladbu od Antonia Vivaldiho - Zima. Zkuste mi napsat, jak na Vás hudba působila.
https://www.youtube.com/watch?v=PXTdDh9q5iE
 
Pracovní list 1.r.
 
2. ročník - Milé děti, podívejte se na další díl filharmoniků - tentokráte bicí nástroje. Zkuste si dopsat názvy bicích nástrojů na straně 30 v pracovním sešitě.
https://decko.ceskatelevize.cz/video/e413234100061015
 
Pracovní list 2.r.
 
3. ročník - Milé děti, vyplňte si křížovku na straně 32. Text na straně 30 a 31 Vám pomůže, pokud budete potřebovat pomoci. Křížovku vyplňte a pošlete mi na mail. K tomu si pusťte a poslechněte skladbu od A. Dvořáka - druhou větu z 9. symfonie - Z Nového světa - Largo. A. Dvořákovi se budeme věnovat ve 2. pololetí. Napiš mi, jak se Ti skladba líbila, zkus popsat, jak na Tebe zapůsobila.
https://www.youtube.com/watch?v=tGloNIXBG8U
 
Pracovní list 3.r
 
4. ročník - Milé děti, vyplňte si hudební křížovku ze strany 37. K tomu si pusťte hudbu W. A. Mozarta. Ve 2. pololetí se mu budeme věnovat. Napište mi, jak se vám skladba líbila a jak na Vás zapůsobila.
https://www.youtube.com/watch?v=o1FSN8_pp_o
 
5. ročník - Milé děti, z pracovního listu vyplňte pouze cv. 53 podle zadání. Tón d je 2. stupeň (druhý tón nebo 2. nota ve stupnici) C dur. Tón d je 5. stupeň ve stupnici (spočítej si d, c, h, a, g) a vyjde Ti stupnice G dur. Tón fis je 3. stupeň (fis, e, d) ve stupnici D dur. Pokračuj dále... Pokud budeš potřebovat pomoci - napiš mi.
Poslechněte si tuto skladbu z období baroka (str. 20, 21 v pracovním sešitě). Napište mi, jak se vám skladba líbila a jak na Vás zapůsobila.
https://www.youtube.com/watch?v=NqAOGduIFbg
 
Pracovní list 1.r.
 
 
Pracovní list 2.r.
 
 
Pracovní list 3.r.
 
 
Pracovní list 4.r.
 
 
Pracovní list 5.r.
 

Distanční výuka od 1. do 5. února

1.ročník - Milé děti, podle mého videa se mnou vyplňte stranu 21 a 22 v pracovním sešitě.

https://drive.google.com/file/d/1chotZ8rlz2z4ewVX7dDWgV5HkKRVCfDR/view?usp=sharing

2. ročník - Milé děti, podle videa vypracujte se mnou stranu 24 v pracovním sešitě.
https://drive.google.com/file/d/1nXh18BNkoxWBZTNiQ-2tZETfn2SQdpTn/view?usp=sharing
 
3. ročník - Milé děti, podle videa vypracujte se mnou stranu 13 v pracovním sešitě.
https://drive.google.com/file/d/17tBiju-YN6zLulXY7y9hBqO9QG_69itT/view?usp=sharing
 
4. ročník - Milé děti, podle videa vypracujte se mnou cvičení ze strany 18 a 19.
https://drive.google.com/file/d/19SGrkbOmJfZJlUCtEeboGDzVefWu1AKr/view?usp=sharing
 
5. ročník - Milé děti, podle videa vypracujte se mnou stranu 34 v pracovním sešitě.
https://drive.google.com/file/d/1HHC5Hqn7g_fSVKfuymZVp6pJhrfZbN-s/view?usp=sharing
 
Pracovní list 1.r.
 
Pracovní list 2.r.
 
Pracovní list 3.r.
 
Pracovní list 4.r.
 
Pracovní list 5.r.
 
 

Distanční výuka od 25. do 29. ledna

1. ročník - Milé děti, blíží se pololetní prázdniny a já pro Vás mám několik notiček na zopakování. Podle mého zadání můžete napsat do notového sešitu a po vypracování zaslat emailem. Napiš v půlových notách - g1, g2, malé a, a1, a2, c1.
 
2. ročník - Milé děti, blíží se pololetní prázdniny a já pro Vás mám několik notiček na zopakování. Podle mého zadání napište do notového sešitu a po vypracování mi zašlete emailem. Napiš ve čtvrťových notách - ces1, cis2, c3, malé g, e2
 
3. ročník - Milé děti, blíží se pololetní prázdniny a já pro Vás mám několik notiček na zopakování. Podle mého zadání zapište do notového sešitu a po vypracování mi zašlete emailem. Napiš ve čtvrťových notách - malé h, as1, c3, des1, eis2
 
4. ročník - Milé děti, blíží se pololetní prázdniny a já pro Vás mám několik notiček na zopakování. Podle mého zadání napište do notového sešitu a po vypracování mi zašlete emailem. Napiš v osminových notách - malé hes, cis2, d3, as1, e2
 

5. ročník - Milé děti, blíží se pololetní prázdniny a já pro Vás mám několik notiček na zopakování. Podle mého zadání napište do notového sešitu a po vypracování mi zašlete emailem. Napiš v osminových notách - deses1, eisis2, e3, malé ges, e2

 

 

Distanční výuka od 18. do 22. ledna

Úkol pro všechny ročníky:

Milé děti, tento týden se podívejte na Prodanou nevěstu z cyklu Opera nás baví. Je to jedna z našich nejoblíbenějších a nejznámějších oper. Poslechněte si nejznámější árie, duety a sbory z této opery. Dozvíte se, co je komická opera, co znamená duet, tercet, sextet, co je árie a další hudební pojmy.
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10212440340-opera-nas-bavi/20954215892-bedrich-smetana-prodana-nevesta
 

5. ročník - Podívejte se na Prodanou nevěstu (odkaz výše) a na str. 40 a 41 ve svém sešitě. Přečtěte si o opeře a v notovém zápisu máte i úvodní sbor Proč bychom se netěšili.

 

Distanční výuka od 11. do 15. ledna

1. ročník - Milé děti, podívejte se na video ke stránce 19 v sešitě. Vyplňte a vytleskejte se mnou.
https://drive.google.com/file/d/19YndDSHI-v7gqMdh6F_fOEUI61Bbzfh0/view?usp=sharing
Podívejte se na toto video na youtube a zkuste vytleskat noty ve vláčku. Napište mi jak Vám to šlo.
https://www.youtube.com/watch?v=FXE4c07gWA0
 
Pracovní list 1.r.
 
2. ročník - Milé děti, podívejte se na video a vyplňte se mnou str. 22.
https://drive.google.com/file/d/14cLY8zUViGhSrtRXS0thBAZ0dbItdiZ8/view?usp=sharing
Podívejte se na toto video a zkuste vytleskávat noty ve vláčku. Napište mi, jak Vám to šlo.
https://www.youtube.com/watch?v=ZlbMyfCPOc0
 
Pracovní list 2.r.
 
3. ročník - Milé děti, podívejte se na video o intervalech na straně na str. 12. Vyplňte do sešitu, vyfoťte a pošlete mi na email.
https://drive.google.com/file/d/1Y-SfKd8-9tQ1DgotQsUlwKS8EiJ3zyih/view?usp=sharing
 
Pracovní list 3.r.
 
4. ročník - Milé děti, podívejte se na video a společně se mnou si vyplňte str. 17 ve Vašem sešitě. Po vyplnění vyfoťte a pošlete na mail.
https://drive.google.com/file/d/1-khzc7XlsFkaVaX9sB0sKDlQbphsmfrH/view?usp=sharing
 
Pracovní list 4.r.
 
5. ročník - Milé děti, podívejte se na video a společně se mnou vyplňte str. 24 v sešitě. Po vyplnění vyfoťte a pošlete na mail.
https://drive.google.com/file/d/1irzX0-L9ZfWr9LxNfPdYM04wlE-sZpHS/view?usp=sharing
 
Pracovní list 5.r.
 

Distanční výuka od 4. do 8. ledna

1. ročník - Milé děti, dnes se naučíme psát noty pod notovou osnovou. Na straně 20 v pracovním sešitě se podívejte na noty, které leží níž než tón c1.  Protože jdeme od tónu c1 směrem dolů, tak notička, která leží pod c1 je nota h. Nemá u sebe žádnou číslovku a píšeme ji malým písmenkem, protože ji čteme jako malé h. Noty pod jednočárkovanou oktávou leží v malé oktávě. Notu malé h přilepím zespodu na pomocnou linku. Na str. 20 hned na kraji si můžete notičky opsat podle vzoru. Je tam nota malé h, malé a , které je ještě níž a má dvě pomocné linky a nota malé g, kterou přilepím pod druhou pomocnou linku. Až si opíšete notičky na kraji, můžete spojit noty a názvy not. Děti, které hrají na zobcovou flétnu noty v malé oktávě sice nezahrají, protože flétna nemá takový rozsah jako klavír, ale musíme je znát. Pokud budete chtít výukové video, napište mi na email telefonní číslo, pošlu video na whatsapp.

Pracovní list 1.r.

 

2.ročník - Milé děti, v sešitě na str. 21 si vyplňte malou muzikantskou křížovku a podívejte se na další díl filharmoniků - další dechový nástroj pozoun - str. 23. https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10653249908-filharmonici-na-ulici/413234100061008

Pracovní list 2.r.

 

3. ročník - Milé děti, na straně 26 si přečtěte článek o Bedřichu Smetanovi a prohlédněte si jeho portrét. Ke čtení si pusťte některou z jeho skladeb. Vltavu určitě znáte, tak jsem se rozhodla poslat jeho oblíbené polky nebo předehru z Prodané nevěsty.
https://www.youtube.com/watch?v=9eWXqxKX0KI
https://www.youtube.com/watch?v=rzixQLPZS2U
https://www.youtube.com/watch?v=ZV64aT_5QTQ
https://www.youtube.com/watch?v=LEsxjz8iB-4
 
Až si přečtete článek, můžete si vytisknout pracovní list a vyplnit ho. Na druhé straně tohoto listu jsou slova k doplnění do textu. Zkuste do textu doplnit slova tak, aby to dávalo smysl. Pracovní list pošlete na můj email a připojte, která skladba se Vám nejvíce líbila nebo kterou jste již někde slyšeli.
 
Pracovní list 3.r.
 
 
4. ročník - Milé děti, v sešitě na str. 11 vypracujte celou stranu, zopakujte si intervaly. Nezapomeňte, že čisté intervaly jsou prima (1), kvarta (4), kvinta (5), oktáva (8) a velké intervaly jsou sekunda (2), tercie (3), sexta (6) a septima (7). Podle spodního tónu poznáte v jaké jste tónině. Př. V prvním taktu jsou tóny c-e - což je velká tercie. Z hodin již znáte, že budete psát zkratkou - v.3. Vypracujte a pošlete mi na email.
 
Pracovní list 4.r.
 
 
5. ročník - Milé děti, dnes se podíváme na stavbu stupnice durové. Nalistujte si str. 14, kde je nadpis Stupnice a tetrachordy. Tetra znamená čtyři. Protože stupnice má osm tónů, můžeme ji rozdělit na dvě části, každá část má 4 tóny. Vezmeme si stupnici C dur. První čtyři tóny jsou c d e f ( mezi c d je celý tón, d e je také celý tón, e f je půltón). Druhé čtyři tóny nebo-li druhý tetrachord se skládá z tónů g a h c. Tento druhý tetrachord je stavbou úplně stejný, jako ten první - mezi g a je celý tón, a h je také celý tón, h c je půltón. Tento druhý tetrachord od tónu g je vlastně prvním tetrachordem stupnice G dur. Napsala jsem Vám stupnici C dur, G dur, D dur a A dur a vyznačila první a druhý tetrachord. Nemusíte si tisknout, pouze na notový papír pokračujte a napište stupnici E dur a H dur a podle mého vzoru rozdělte na dva tetrachordy. Pošlete mi, prosím, na mail.
 
Pracovní list 5.r.
Bedřich Smetana - pracovní list
 
 
 

 

Distanční výuka od 7. do 22. prosince

Milé děti,
v adventním čase jsem se rozhodla připomenout vám jednu z našich nejznámějších vánočních skladeb. Když se v Čechách řekne: "Jdeme na Rybovku," neznamená to, že jdeme pro kapra na náš slavnostní stůl, ale že se jdeme podívat na nejznámější Českou mši vánoční od Jakuba Jana Ryby. Může být také uváděna pod názvem Hej mistře. (Podle prvních slov v textu).  Mše je složena z těchto ustálených částí - Kyrie, Gloria, Graduale, Credo, Offertorium, Sanctus, Benedictus, Agnus a Závěr. Skladba je určena pro smíšený sbor (ženy a muži soprán, alt, tenor a bas), sólový zpěv - tenor- vysoký mužský hlas, bas - nízký mužský hlas, soprán- vysoký ženský hlas, alt - nízký ženský hlas. Všimněte si, kde zpívají sólisté, kde sbor, kde zpívají pouze muži, kde pouze ženy, kde všichni dohromady, kde naopak je orchestrální předehra, mezihra či dohra. Tato mše je zasazena do typicky českého prostředí a pro svou radostnou čistotu je všem srozumitelná. Vypráví o zvěstování narození Ježíše Krista a příchodu pastýřů k jesličkám. Je hojně prováděná po celé republice před Vánoci i při půlnoční mši. Amatéry i nejznámějšími hudebními seskupeními. Tento rok je vše jinak a sborový zpěv se dostal na černou listinu epidemických opatřeních. Což je nesmírná škoda. Bohužel s tím nic neuděláme, ale můžeme si tuto mši připomenout alespoň on line. Vybrala jsem pro Vás celou mši s obrázky Josefa Lady, které české prostředí ještě umocňují.
 
Tento úkol je pro všechny žáky od 1.-5. ročníku. Přečtěte si článek a před shlédnutím videa se podívejte na otázky a do notové přílohy. Po shlédnutí videa odpovězte na otázky a pošlete mi v mailu odpovědi. Jelikož je video dlouhé, máte na něj čas do 22.12.
 
 
 https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10123602023-ceska-mse-vanocni/
 
1. Kdo napsal Českou mši vánoční?
2. Který hlas zpívá na začátku slova Hej, mistře, vstaň bystře?
3. Která část se Ti nejvíce líbila a proč?
4. Které uskupení se Ti nejvíce líbilo - sólisté (který hlas), sbor nebo orchestr? Který zvuk, barva nástroje nebo hlasu byl pro Tebe nejpříjemnější?
5. Na začátku videa je úvodní znělka, ve které je použit nápěv jedné velice staré a velmi oblíbené české koledy z 15. století, poznal/a jsi ji? Napiš jméno koledy.
6. Podívejte se na partituru v příloze, nemusíte tisknout, jen si najděte tento velmi známý úryvek v notách i na videu, je to druhá část Gloria (asi 8 minuta). Napište, které hlasy zpívají tuto část.
7. Pouze pro 3.,4. a 5. ročníky - Notový zápis je pro hlasy a doprovod varhan. Napište mi v jaké tónině je tato část - poznáte to podle předznamenání za houslovým klíčem. Všimněte si, že na začátku notového zápisu je označení tempa - Andante (zvýrazněno v červeném obdélníčku) a uprostřed je Allegretto, vzpomeňte si, co toto označení tempa znamená a co se v hudbě stalo.
8. Pro všechny ročníky - Podívejte se na ukázku, dnes až neuvěřitelné, jaké množství lidí se mohlo na této akci sejít. Nemusíte shlédnout celé, pouze si uvědomte, že Rybovka je u nás natolik populární, že se hraje na různých místech a nejen v Praze. Slyšeli jste někdy tuto mši naživo?
 
https://www.youtube.com/watch?v=CKJ_Xkek-wI
 
Gloria - noty ke stažení
 
Děkuji všem za úkoly, snad se budeme moci v lednu sejít při hodinách ve třídách a epidemiologická situace nám to všem dovolí. Přeji Vám krásný adventní čas, plný zdraví a radosti. V. Hamerníková
 

Distanční výuka od 30.11. do 4. prosince

1.ročník
 
Tento úkol je pro všechny žáky od 1.-5. ročníku. Přečtěte si článek a před shlédnutím videa se podívejte na otázky a do notové přílohy. Po
https://drive.google.com/file/d/1RmF8z8PHWzklPdK51WszUZdc66wNfdIY/view?usp=sharing
Milé děti, podle výukového videa se naučte psát správně nožičky k notám -str. 13 
 
2.ročník
 
https://drive.google.com/file/d/1CbwWbqoV6BteZrSB9kqvqHaZNR18vtMw/view?usp=sharing
Milé děti, podle výukového videa si doplňte dvě písničkové hádanky na str. 18

 
3. ročník

Milé děti, vyplňte si pracovní list z přílohy. Pokud nebudeš vědět, napiš mi email.

4. ročník

Milé děti, podle výukového videa si ujasni názvy oktáv a vyplň pracovní list - v jaké oktávě leží následující noty.
 
5. ročník
 
Milé děti, vyplňte pracovní list - První řádek (za